>
BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday 13 July 2013

Salam Ramadhan 2013

As salam all the silent  readers,

Alhamdulillah syukur diberikan kesempatan lagi oleh Allah swt untuk menikmati Ramadhan utk kesekian kalinya.. Alhamdulillah atas nikmat kesihatan yang diberikan untuk berpuasa seperti hamba2 Allah yang lain. Rasa syukur yang tidak dpt digambarkan melalui untaian kata2 dan juga perbuatan.. Syukur Allah Syukur Alhamdulillah.

Di dlm post CJT sebelum ni sure kita akan share citer tentang Rizqi.. Tahun ni Rizqi dh mula belajar berpuasa. Hari pertama berpuasa Rizqi mula separuh hari. Kesian pula kalau sehari suntuk.. Biarlah belajar sikit2 lama2 Rizqi blh complete puasa macam kanak2 lain. Hari pertama sahur mudah sangat mummy kejut budak comey ni. Tapi Rizqi tak nak makan. Just sikit je sahur dengan cococrunch. Dapatlah puasa sampai pukul 12 tengahari.2nd day puasa Rizqi dah mula nak surrender. Kata Rizqi kalau iki puasa nanti Rizqi mati macam mana tu mummy.. hahahaha ketawa guling2 kitaorang dengar  ayat  psiko Rizqi. Apapun mummy and all the auntie and opah atuk sentiasa doakan Rizqi leh puasa dengan lancàr macam kanak2 lain. InsyaAllah ameen.

Ramadhan tahun ni juga kita seisi keluarga bersahur and berbuka tanpa mamayu. Rasa sunyi and sedih juga bila mamayu  takde kat dalam rumah ni, sebab mulut dia yang bising bikin gamat seisi rumah. Mamayu  dapat offer mengajar di Alor setar. Alhamdulillah berkat ramadhan kali ni rezeki mamayu bertambah. Dapat kerja yang lebih establish dan gaji yang lagi lumayan compare dengan   kolej sebelum ni.  Sejak graduate dari Uitm mamayu dh stày dengan mamadik. So bila mamayu takde rasa mcm pelik skit la.. Whatever it is hakikat hidup memang macam tulah.. berpisah adalah syarat hidup. Mati nanti pun sure kita berpisah. Doa CJT semoga mamayu tabah di tempat baru. Jadilah anak yang sentiasa menjunjung agama dan maruah diri . Peliharalah kehormatan supaya mama dan papa bangga dengan mamayu. u go girl.. chayook2.

CJT berharap kita semua memperolehi keberkatan Ramadhan. Semoga apa yang kita kerjakan mendapat pahala yang berlipat ganda daripada Allah swt.  " Ya Allah kini kau tawarkan ramadhan bulan berakah, Kau jadikanlah kami Sebahagian daripada hamba-hambamu yang beroleh/menerima berkat Mu itu. Ameen"

No comments:

Post a Comment